Lediga jobb Experis AB i Trosa

Se alla lediga jobb från Experis AB i Trosa. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Trosa som finns inom det yrket.

Teknisk säljare till Primogum Industrial Products AB

Ansök    Maj 23    Experis AB    Utesäljare
Vill du utvecklas inom teknik och försäljning, arbeta nära kunder i hela Norden och ha möjlighet att påverka både din roll och företagets framtid? Då kan detta vara ditt nästa steg. Primogum Industrial Products AB (PIP) söker nu en teknisk säljare med starkt driv, tekniskt intresse och en vilja att skapa långsiktiga relationer. Det här är inte en roll där du bara förvaltar - du får vara med och forma vår resa framåt. För rätt person finns dessutom möjligh... Visa mer
Vill du utvecklas inom teknik och försäljning, arbeta nära kunder i hela Norden och ha möjlighet att påverka både din roll och företagets framtid? Då kan detta vara ditt nästa steg.

Primogum Industrial Products AB (PIP) söker nu en teknisk säljare med starkt driv, tekniskt intresse och en vilja att skapa långsiktiga relationer. Det här är inte en roll där du bara förvaltar - du får vara med och forma vår resa framåt. För rätt person finns dessutom möjligheten att på sikt växa in i en ledande roll i bolaget.

Som teknisk säljare på Primogum får du ett självständigt och varierat arbete där du arbetar nära våra återförsäljare, främst grossister och stansare i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Du fungerar som en nyckelperson i försäljningen - från att bygga upp affären till att följa upp och utveckla den över tid.

Du utgår från vårt ljusa och moderna kontor i Trosa, där vi sitter tillsammans med vårt moderbolag Primotech AB och flera systerbolag. Det är en miljö som präglas av samarbete, korta beslutsvägar och god stämning. Samtidigt kombinerar du detta med arbete på fältet och hemifrån. Resor är en naturlig del av jobbet och du bör räkna med cirka 4-5 övernattningar i månaden.

Vad innebär det att sälja via återförsäljare?
Du jobbar inte direkt mot slutanvändaren, utan bygger starka relationer med dem som säljer vidare våra produkter. Du blir en ambassadör för vårt erbjudande, stöttar våra återförsäljare i deras försäljning och ser till att vi är top of mind när det är dags att välja leverantör. Det kräver både teknisk förståelse, relationsbyggande och affärssinne.

Vi söker dig som:

* Har en teknisk utbildning, minst på gymnasienivå.
* Har erfarenhet av B2B-försäljning inom industri, teknik eller tillverkning
* Är självgående, rak, ärlig och gillar att bygga relationer
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
* Har god vana av Excel och CRM-system
* Har B-körkort och är resvan

Meriterande:

* Erfarenhet från gummi- eller materialbransch
* Tidigare arbete via återförsäljarnätverk

Din framtid hos oss
Det här är en säljroll i frontlinjen - men för rätt person finns det mer att hämta. Vi ser gärna att du på sikt kan växa in i en ledande roll i bolaget. Hos oss är ledarskap inte ett skrivbordsjobb, det är nära marknad, kunder och affär.

Vi erbjuder:

* En nyckelroll i ett lönsamt och växande företag
* Möjlighet att påverka både affär och strategi
* Tydlig utvecklingsväg mot ledande roll, på sikt VD
* Korta beslutsvägar och en kultur där egna initiativ uppskattas
* Kontor i Trosa och möjlighet till hemarbete

Om Primogum
Primogum Industrial Products AB är en specialiserad leverantör av industrigummi som gummiduk för tätningar och packningar, slang och kopplingar samt tekniska komponenter inom plast och gummi till kunder inom tung industri, energisektor och tillverkningsindustri. Vi är ett mindre, stabilt bolag med hög kompetens, kundfokus och snabba beslutsvägar. Våra lösningar är ofta kundanpassade och bygger på långvariga relationer.

Praktisk information
Placering: Trosa
Start: Så snart som möjligt, helst 1 september
Sista ansökningsdag: 11 juni

Ansökan

Vi genomför urval och intervjuer löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Sara Bahlenberg på telefonnummer 070-790 86 26 eller via e-post: [email protected].

Välkommen till Primogum Industrial Products AB! Visa mindre

Group Financial Controller, PrimoTech Group Trosa

Ansök    Sep 30    Experis AB    Koncerncontroller
Är du trygg i din redovisningskompetens, har erfarenhet av koncernredovisning och trivs med ett samordnande ansvar och stora kontaktytor? Vill du arbeta verksamhetsnära och tillhöra en välmående och välrenommerad koncern med en kultur som bygger på arbetsglädje, yrkesstolthet, engagemang och delaktighet? PrimoTech erbjuder en trivsam arbetsplats full av möjligheter och en roll där du blir en nyckelperson i arbetet med att samordna, utveckla och effektivi... Visa mer
Är du trygg i din redovisningskompetens, har erfarenhet av koncernredovisning och trivs med ett samordnande ansvar och stora kontaktytor?

Vill du arbeta verksamhetsnära och tillhöra en välmående och välrenommerad koncern med en kultur som bygger på arbetsglädje, yrkesstolthet, engagemang och delaktighet?

PrimoTech erbjuder en trivsam arbetsplats full av möjligheter och en roll där du blir en nyckelperson i arbetet med att samordna, utveckla och effektivisera koncerngemensamma ekonomiprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Som Group Financial controller kommer du ha ett arbetsledande ansvar för tre redovisningskollegor på vårt interna Shared Service Center samt en samordnande roll för de bolag i koncernen som har egna redovisningsansvariga eller ekonomichefer.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att säkra kvalitet i bokslut på bolag- och koncernnivå, utföra systembaserade analyser samt operativt arbete med koncernens månadsrapportering. Du ansvarar för likviditetsplanering, värdering- och skattefrågor samt upprättande av koncernens årsredovisning.

Då PrimoTech Group är en förvärvsintensiv koncern så kommer du även vara aktiv vid förvärv av bolag genom besök, analyser och finansiell due diligence. Efter förvärv ansvarar du för implementeringen av det nya bolaget i koncernstrukturen enligt K3 och IFRS. Att medverka vid implementation av nya system samt driva förändrings- och utvecklingsprojekt gällande rutiner och processer ingår också.

Arbete med att strukturera upp hållbarhetsrapporteringen som kommer implementeras från maj 2025 har delvis påbörjats men ligger även på denna roll.

Vem är du?

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från ett större bolag, koncern eller revision/redovisningsbyrå.

Pedagogisk fallenhet och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är av stor vikt då du svarar på många frågor från verksamheten. Ditt arbetssätt är strukturerat och effektivt och du har god förmåga att prioritera. Du tycker om att jobba såväl självständigt som i team och du trivs i en snabbrörlig miljö. Självklart har du goda kunskaper i Excel samt en generellt hög systemvana. I den här rollen är det viktigt att du kan kommunicera på såväl svenska som engelska.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och möjlighet till hybridarbete finns. Då tjänsten innefattar vissa resdagar krävs det att du har körkort.

Vad kan PrimoTech erbjuda dig?

PrimoTech erbjuder en arbetsplats med flera olika kompetenser samlade på kontoret i vackra Trosa.

Stämningen kollegor emellan är mycket god och kännetecknas av tilltro, hjälpsamhet, respekt och hög ambitionsnivå. Vi strävar alltid efter att förbättra vår kollektiva förmåga för att vi vet att tillsammans blir vi bättre.

PrimoTech Group bildades av ProfuraGruppen genom en sammanslagning av ett antal teknikhandelsbolag. Gruppen består idag av 31 bolag och omsätter ca 700 MSEK med ett rörelseresultat på 85 MSEK. Gruppen fokuserar på välskötta och entreprenörsdrivna teknikhandelsbolag i Norden. Genom organisk tillväxt, kreativitet och företagsförvärv har vi nu lagt grunden för en långsiktig och expansiv företagsgrupp där gruppbolagen drivs av delägare eller tidigare ägare som kan sina branscher.

Sök tjänsten idag!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Jeanette van der Hagen på 070-377 14 13 eller [email protected]

Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 21e oktober 2024.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

VD/försäljningsansvarig till Elkington AB, Trosa

Ansök    Maj 13    Experis AB    Verkställande direktör/VD
Bolaget har vuxit från tre till ca tio personer på lika många år och orderläget är starkt. Bolagets omsättning uppgår till ca SEK 40m och de stora kategorierna i produktsortimentet är mark-, golv-, väggluckor samt takluckor. Elkington tillhör sedan juni 2023 koncernen Bergman & Beving. Vi har ända sedan etableringen 1961 varit en stor leverantör av mark och golvluckor. Våra produkter föreskrivs av arkitekter och konstruktörer som uppskattar vår goda k... Visa mer
Bolaget har vuxit från tre till ca tio personer på lika många år och orderläget är starkt. Bolagets omsättning uppgår till ca SEK 40m och de stora kategorierna i produktsortimentet är mark-, golv-, väggluckor samt takluckor.

Elkington tillhör sedan juni 2023 koncernen Bergman & Beving.

Vi har ända sedan etableringen 1961 varit en stor leverantör av mark och golvluckor. Våra produkter föreskrivs av arkitekter och konstruktörer som uppskattar vår goda kvalitet samt våra anpassningsmöjligheter.

Vilka är vi

Vi är ett företag inom byggindustrin som strävar efter att skapa lönsam tillväxt genom innovativa lösningar och en stark närvaro på marknaden. För att möta våra tillväxtmål och säkerställa framgångsrik affärsutveckling söker vi nu en driven och erfaren VD/försäljningsansvarig.

Ditt uppdrag

I denna tjänst ser vi dig som har ett stort engagemang och ett genuint intresse som VD/försäljningsansvarig på Elkington AB. Då vårt bolag är litet och vår organisation platt, är din förmåga att skapa trygghet och tillit samt vara en tydlig lagspelare viktig. Att utveckla och implementera strategier för rutiner och arbetssätt, försäljning och inköp både på strategisk och operativ nivå, kommer att vara avgörande för att skapa en lönsam tillväxt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bla;

* Övergripande ansvar för verksamheten och rapporterar till bolagets styrelse
* Att ansvara för försäljningsprocessen från planering till genomförande, inklusive prissättning, projektberäkningar och daglig försäljningsaktivitet.
* Att optimera inköpsprocessen genom att identifiera och samarbeta med relevanta leverantörer och säkerställa effektiv prissättning och logistik.
* Att utveckla och implementera rutiner för hantering av reklamationer och dokumentation.
* Att driva utvecklingen av ekonomifunktionen och säkerställa noggrann ekonomirapportering.
* Att ansvara för att maximera användningen av befintliga system.
* Att leda, engagera och motivera teamet för att uppnå gemensamma mål.
* Att utarbeta och implementera marknadsplaner för att stärka företagets position på marknaden.
* Att tydliggöra och kommunicera företagets vision och strategi internt och externt.

Vem är du?

För tjänsten ser vi en bakgrund med goda resultat från liknande arbete inom bolags- och affärsutveckling. Du har en god förståelse för ekonomi och en förmåga att tolka och analysera ekonomisk rapportering. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av försäljning via det föreskrivna ledet inom byggindustrin

Du är gymnasium/civilingenjör eller har annan utbildning som vi finner relevant. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper såsom affärsmässig, prestigelöshet, ödmjukhet och handlingskraft. Som ledare har du ett naturligt driv och du motiveras av lyfta medarbetare Du är inklduerande men också beslutsmässig och har strategisk och analytisk höjd med hög leveransförmåga. Förtroende och respekt är viktigt för dig i ditt samarbete och du är en god kommunikatör som skapar relationer såväl internt som externt.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Elkington AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke, [email protected] 070-377 54 27.

Välkommen med din ansökan! Vi bearbetar sökanden löpande. Visa mindre

IT architect, finance

Camfil is a very successful company. We invest in our employees, and we constantly evaluate and develop the leadership, our work environment, processes, and methods to ensure a healthy and efficient workplace. We are also investing heavily in IT, aiming to be the best digital destination in our industry. We are looking for our IT architect who will be part of our global IT Team! This is a new role for Camfil and we are now looking for you who have experie... Visa mer
Camfil is a very successful company. We invest in our employees, and we constantly evaluate and develop the leadership, our work environment, processes, and methods to ensure a healthy and efficient workplace. We are also investing heavily in IT, aiming to be the best digital destination in our industry.

We are looking for our IT architect who will be part of our global IT Team! This is a new role for Camfil and we are now looking for you who have experiences within the finance domain. It will be a perfect match if you also is comfortable when everything is not in place. Here you get great opportunities to participate and develop the role yourself. Hope you are interested!

About Camfil

The Camfil Group is a leading manufacturer of premium clean air solutions, providing commercial and industrial systems for air filtration and air pollution control that improve worker and equipment productivity globally.

Our headquarters are centrally located in Stockholm, Sweden. To better communicate with our technicians and service owners, as an IT architect, you can choose to work primarily from our manufacturing site in Trosa or, as an alternative, operate from Stockholm with weekly trips to Trosa for in-person engagements. Camfil offers our employees the possibility to remote work (2 days/week).

The role:

As our IT architect you will evaluate the business needs and define how those needs can be supported leveraging available technology in compliance with the global IT strategy. You work closely with business representatives within the targeted area and stays continuously updated on business's key functions needs as well as the development of the focus area architecture and the IT landscape. In the global context, you will be part of the global IT team reporting to the global IT manager. The team jointly ensures efficient delivery of services for the entire Camfil group.

Responsibilities

* Collaborate and coordinate with business representatives to understand and contribute to the definition of the needs.
* Govern the IT landscape and propose technical solutions to support business needs.
* Propose the plan for implementation of technical solutions in collaboration with application specialists, system owners, change manager and resource owners.
* Plan the development and maintenance for the IT landscape based on the IT strategy.
* Define, document, publish and communicate IT architecture principles and design rules.
* Oversee that implementations, development and maintenance work comply with the IT landscape strategy, IT architecture principles and design rules.
* Stay updated on technical innovations/development.
* Contribute to the global IT strategy and global IT-plan.
* Contribute to the global IT delivery together with the global IT team.
* Represent the IT architecture function on change advisory board.

The primary responsibilities encompass defining and advocating for the advancement of the IT landscape architecture in close collaboration with the IT team, finance team and the Chief Information Officer (CIO) of the organization. This involves establishing the IT architecture framework, articulating IT architecture principles, and formulating technical design rules.

Furthermore, the role involves presenting and recommending technical solutions to business owners and project managers, fostering a cohesive integration between technology and business objectives. In addition, there is a focus on defining the processes, methods, and operational approaches for the function, ensuring a streamlined and efficient workflow in the IT domain.

Your skills

As our IT architect, finance you will be part of the global team and be a key player in driving business value with our IT delivery. Together with the others in the team you will contribute to and drive the growth of the company. We expect you to have previous experiences in such deliveries within the finance domain and to contribute to a good work environment and support your colleagues.

Furthermore you need:

* Bachelor or Master's degree in computer science or computer engineering or equivalent current experience.
* Documented knowledge about Microsoft products and technical architecture.
* General knowledge about information security and data privacy.
* Very good knowledge about cloud computing and cloud services.
* Experience from IT operations and governance of IT resources.
* Experience from IT architecture work in a hybrid cloud landscape.
* Experience from working within the ITIL framework.
* Excellent language skills in English.

Welcome to contact us

In this recruitment, we collaborate with Experis. For questions about the position, you are welcome to contact recruitment consultant Pia Boström, 0703-146866. Please note that candidate selection will be ongoing throughout the application period, and that you therefore should apply as soon as possible.

We look forward to receiving your application! Visa mindre

Teknisk säljare till Elkington AB, Trosa

Ansök    Sep 27    Experis AB    Fältsäljare/Utesäljare
Bolaget har vuxit från tre till ca tio personer på lika många år och orderläget är starkt. De stora kategorierna i produktsortimentet är mark-, golv-, väggluckor samt takluckor. Elkington tillhör sedan juni 2023 koncernen Bergman & Beving. Vi har ända sedan etableringen 1961 varit en stor leverantör av mark och golvluckor. Våra produkter föreskrivs av arkitekter och konstruktörer som uppskattar vår goda kvalitet samt våra anpassningsmöjligheter. Vilk... Visa mer
Bolaget har vuxit från tre till ca tio personer på lika många år och orderläget är starkt. De stora kategorierna i produktsortimentet är mark-, golv-, väggluckor samt takluckor.

Elkington tillhör sedan juni 2023 koncernen Bergman & Beving.

Vi har ända sedan etableringen 1961 varit en stor leverantör av mark och golvluckor. Våra produkter föreskrivs av arkitekter och konstruktörer som uppskattar vår goda kvalitet samt våra anpassningsmöjligheter.

Vilka är vi?

Elkington AB är idag en självklar och ledande partner för konstruktion och leverans av olika typer av fastighetsluckor, ex. takluckor, markluckor samt vägg och fasadluckor, i hela Sverige samt även till viss del utomlands. Med ett välrenommerat varumärke, nationella kunder och ett unikt erbjudande av tekniska kundanpassade produkter till entreprenörer inom bygg och installation, har Elkington starka tillväxtambitioner i Sverige såväl som internationellt.

Med hög kundnärvaro hos arkitekter, konsulter, byggbolag samt installatörer samt fokus på att leverera anpassade och tekniska lösningar, söker vi dig som vill vidareutveckla Elkington i Sverige.

Vad ska du göra?

Hos oss kommer du att arbeta med att utveckla och stärka våra kundrelationer i Sverige.

Du kommer att arbeta både med beslutsfattare och slutanvändare, såsom byggentreprenörer och arkitekter. Rollen innebär en kombination av in-house- och fältarbete, där du växelvis arbetar från kontoret och ute på fältet hos kunderna. Du ansvarar för att bearbeta nya kunder, vårda befintliga relationer och skapa hållbara affärsmöjligheter på en växande marknad.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

* Stärka relationerna med Elkingtons befintliga kunder i Sverige.
* Utveckla lönsamma och hållbara samarbeten med nya entreprenörer inom installations- och byggindustrin, från enskilda byggare till stora aktörer samt arkitekter.
* Driva hela säljprocessen från projektering, kontakt med fabriker, konstruktion och inköp till att skriva avtal och följa upp kundsamarbeten.
* Proaktivt skapa och utveckla koncept och partnerskap med bygg- och installatörsföretag.

Du är Elkingtons ambassadör och kommer att ha stöd av ett kunnigt team som hjälper dig att skapa lönsamma kundrelationer.

Du utgår från vårt kontor i Trosa, men din arbetsplats är också ute hos våra kunder, där du har möjlighet att bygga starka relationer och skapa affärer.

Vem är du?

Vi söker dig som har förmågan att omsätta kundernas behov till skräddarsydda lösningar.

Du har en god erfarenhet av B2B-försäljning inom byggbranschen och en grundläggande kompetens inom bygg, installation eller industri. Du förstår hur våra produkter används i kundens verksamhet, samt har god teknisk förståelse som ex. ritningsläsning, förståelse för hållfasthetstänk, brandgasventilation, etc.

Som person är du nyfiken och affärsdriven och motiveras av att utveckla både befintliga och nya marknader.

Vidare har du ett starkt självledarskap och en förmåga att ta initiativ, samtidigt som du kan planera, prioritera och driva din försäljning strukturerat och proaktivt. Du har ett resultatorienterad och modig nog att ställa konsultativa frågor för att verkligen förstå kundens behov. Med en karismatisk och säljande personlighet är du en person som kunder vill samarbeta med.

Erfarenhet av att arbeta i team och en förmåga att trivas med ansvar och tydliga mål är också viktigt, och B-körkort krävs för tjänsten.

Vi erbjuder

Du blir en nyckelspelare i Elkingtons fortsatta expansion i Sverige och omnejd, med mycket goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill växa i en säljande roll. Du kommer att ha en betydande position i en stabil koncern och arbeta i en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Vår företagskultur präglas av medarbetare som bryr sig om och hjälper varandra till framgång, med ett ledarskap som uppmuntrar till eget ansvar, stor frihet och ett starkt fokus på resultat. Här arbetar du i en arbetsmiljö som kännetecknas av gemenskap och en familjär känsla.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Elkington AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke, [email protected] 070-377 54 27.

Välkommen med din ansökan! Vi bearbetar sökanden löpande. Visa mindre

Digital Marketing Coordinator

Ansök    Jan 4    Experis AB    Marknadskoordinator
Filtreringslösningar som ger ökad produktivitet hos personal och processutrustning, minimerar energianvändning och gynnar människors hälsa samt miljön. Vi är övertygade om att de bästa lösningarna för våra kunder också är de bästa lösningarna för vår jord. Från konstruktion till leverans och genom hela produktlivscykeln överväger vi miljöpåverkan på människor och världen omkring oss. Genom vår strategi för problemlösning, innovativ design, noggrann process... Visa mer
Filtreringslösningar som ger ökad produktivitet hos personal och processutrustning, minimerar energianvändning och gynnar människors hälsa samt miljön. Vi är övertygade om att de bästa lösningarna för våra kunder också är de bästa lösningarna för vår jord. Från konstruktion till leverans och genom hela produktlivscykeln överväger vi miljöpåverkan på människor och världen omkring oss. Genom vår strategi för problemlösning, innovativ design, noggrann processtyrning och kundfokus är målet att spara mer, använda mindre och hitta bättre metoder - så att vi alla kan andas renare luft.

Camfil-koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm och har 33 produktionsenheter, sex R&D center, egna försäljningsbolag i 30 länder, 4 800 anställda och växer fortfarande. Vi är stolta över att hjälpa kunder i många olika industrier och i andra verksamheter över hela världen. Se hur Camfil kan hjälpa dig att skydda människor, processer och miljön på vår hemsida www.camfil.se.

I mer än ett halvt sekel har Camfil hjälpt människor att andas renare luft. Som en ledande tillverkare av premiumlösningar tillhandahåller vi allmänventilation och industriella system för luftfiltrering och kontroll av luftföroreningar.

Är du kreativ och vill vara med och bidra till ren luft och digital utveckling?

Här får du möjlighet att arbeta brett med digital marknadsföring i ett företag med en vision om att ren luft borde vara en mänsklig rättighet. Rollen innebär både strategiskt och operativt arbete med tyngdpunkt på analys och marknadsföring i nära dialog med organisationen.

Tjänsten passar dig som kan tänka utanför boxen, är kreativ och vill vara med och bidra till vidare utveckling. Vi söker dig som har en hög kvalitetskänsla i allt du gör. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift samt skapa innehåll som följer våra kommunikationsstrategier och globala guidelines.

Du kommer att jobba främst mot den svenska marknaden men kommer även ingå i Camfils EMEA marketing team och vara involverad i europeiska projekt. Tjänsten är placerad på vårt svenska huvudkontor i Trosa men alternativ placering är även vårt säljkontor i Sätra, södra Stockholm. Resor i tjänsten kan förekomma.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Uppdatera/utveckla samt vara första kontakt för hemsida/CMS
* Mätningar och analys av resultat av trafik och trender samt sökordsanalys för utveckling och optimering (Google, Analytics, SEO/SEM)
* Driva och ansvara för att utveckla vårt deltagande på sociala kanaler (LinkedIn, Facebook, YouTube)
* Utveckla arbetssätt tillsammans med sälj i CRM för målbaserad marknadsföring och leadsgenerering
* Ta fram material och innehåll för hemsida samt andra digitala kanaler (nyhetsbrev, kundcase, översättning, bild, video, webbinar)
* Koordinera och driva webbrelaterade projekt
* Delaktighet i implementation av ny e-handelsplattform under 2022
* Samarbete med EMEA Marketing team samt även globala marknadsorganisationen
* Samarbete med byråer och andra samarbetspartner

Vi tror att du har:

* Relevant utbildning för rollen och tre till fem års arbetserfarenhet inom marknadsföring
* Erfarenhet av arbete med digitala verktyg, följande eller motsvarande: Sitecore CMS, Q-bank DAM, InRiver PIM, SoMe (LinkedIn, Facebook, YouTube), Google Analytics, Microsoft 365
* Goda kunskaper inom InDesign, Photoshop och/eller Illustrator
* Med fördel erfarenhet i Adobe Premiere Pro, After Effects, Storykit
* Lätt för att formulera texter som lockar läsaren och samtidigt stärker vårt varumärke
* Erfarenhet av B2B marknadsföring

För att lyckas i tjänsten behöver du vara strukturerad och van vid att ta dig an uppgifter självständigt inom ditt ansvarsområde såväl som tillsammans med teamet. Du är flexibel och kan konsten att prioritera rätt saker. Du har känsla för detaljer men samtidigt övergripande strategiska mål. Du har ett stort intresse av att analysera och uppmärksamma insikter för teamet att agera på och har ett intresse för språk och kan formulera dig väl. Camfil är ett globalt bolag och koncernspråket är engelska så det är en förutsättning att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Camfil Svenska AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Urval sker löpande och vi ser fram emot att höra ifrån dig! Visa mindre

Digital Marketing Coordinator

Ansök    Dec 6    Experis AB    Marknadskoordinator
Filtreringslösningar som ger ökad produktivitet hos personal och processutrustning, minimerar energianvändning och gynnar människors hälsa samt miljön. Vi är övertygade om att de bästa lösningarna för våra kunder också är de bästa lösningarna för vår jord. Från konstruktion till leverans och genom hela produktlivscykeln överväger vi miljöpåverkan på människor och världen omkring oss. Genom vår strategi för problemlösning, innovativ design, noggrann process... Visa mer
Filtreringslösningar som ger ökad produktivitet hos personal och processutrustning, minimerar energianvändning och gynnar människors hälsa samt miljön. Vi är övertygade om att de bästa lösningarna för våra kunder också är de bästa lösningarna för vår jord. Från konstruktion till leverans och genom hela produktlivscykeln överväger vi miljöpåverkan på människor och världen omkring oss. Genom vår strategi för problemlösning, innovativ design, noggrann processtyrning och kundfokus är målet att spara mer, använda mindre och hitta bättre metoder - så att vi alla kan andas renare luft.

Camfil-koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm och har 33 produktionsenheter, sex R&D center, egna försäljningsbolag i 30 länder, 4 800 anställda och växer fortfarande. Vi är stolta över att hjälpa kunder i många olika industrier och i andra verksamheter över hela världen. Se hur Camfil kan hjälpa dig att skydda människor, processer och miljön på vår hemsida www.camfil.se.

I mer än ett halvt sekel har Camfil hjälpt människor att andas renare luft. Som en ledande tillverkare av premiumlösningar tillhandahåller vi allmänventilation och industriella system för luftfiltrering och kontroll av luftföroreningar.

Är du kreativ och vill vara med och bidra till ren luft och digital utveckling?

Här får du möjlighet att arbeta brett med digital marknadsföring i ett företag med en vision om att ren luft borde vara en mänsklig rättighet. Rollen innebär både strategiskt och operativt arbete med tyngdpunkt på analys och marknadsföring i nära dialog med organisationen.

Tjänsten passar dig som kan tänka utanför boxen, är kreativ och vill vara med och bidra till vidare utveckling. Vi söker dig som har en hög kvalitetskänsla i allt du gör. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift samt skapa innehåll som följer våra kommunikationsstrategier och globala guidelines.

Du kommer att jobba främst mot den svenska marknaden men kommer även ingå i Camfils EMEA marketing team och vara involverad i europeiska projekt. Tjänsten är placerad på vårt svenska huvudkontor i Trosa men alternativ placering är även vårt säljkontor i Sätra, södra Stockholm. Resor i tjänsten kan förekomma.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Uppdatera/utveckla samt vara första kontakt för hemsida/CMS
* Mätningar och analys av resultat av trafik och trender samt sökordsanalys för utveckling och optimering (Google, Analytics, SEO/SEM)
* Driva och ansvara för att utveckla vårt deltagande på sociala kanaler (LinkedIn, Facebook, YouTube)
* Utveckla arbetssätt tillsammans med sälj i CRM för målbaserad marknadsföring och leadsgenerering
* Ta fram material och innehåll för hemsida samt andra digitala kanaler (nyhetsbrev, kundcase, översättning, bild, video, webbinar)
* Koordinera och driva webbrelaterade projekt
* Delaktighet i implementation av ny e-handelsplattform under 2022
* Samarbete med EMEA Marketing team samt även globala marknadsorganisationen
* Samarbete med byråer och andra samarbetspartner

Vi tror att du har:

* Relevant utbildning för rollen och tre till fem års arbetserfarenhet inom marknadsföring
* Erfarenhet av arbete med digitala verktyg, följande eller motsvarande: Sitecore CMS, Q-bank DAM, InRiver PIM, SoMe (LinkedIn, Facebook, YouTube), Google Analytics, Microsoft 365
* Goda kunskaper inom InDesign, Photoshop och/eller Illustrator
* Med fördel erfarenhet i Adobe Premiere Pro, After Effects, Storykit
* Lätt för att formulera texter som lockar läsaren och samtidigt stärker vårt varumärke
* Erfarenhet av B2B marknadsföring

För att lyckas i tjänsten behöver du vara strukturerad och van vid att ta dig an uppgifter självständigt inom ditt ansvarsområde såväl som tillsammans med teamet. Du är flexibel och kan konsten att prioritera rätt saker. Du har känsla för detaljer men samtidigt övergripande strategiska mål. Du har ett stort intresse av att analysera och uppmärksamma insikter för teamet att agera på och har ett intresse för språk och kan formulera dig väl. Camfil är ett globalt bolag och koncernspråket är engelska så det är en förutsättning att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Camfil Svenska AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Urval sker löpande och vi ser fram emot att höra ifrån dig! Visa mindre

IT architect

Camfil is a very successful company. We invest in our employees, and we constantly evaluate and develop the leadership, our work environment, processes, and methods to ensure a healthy and efficient workplace. We are also investing heavily in IT, aiming to be the best digital destination in our industry. We are looking for our IT architect who will be part of our global IT Team! This is a new role for Camfil and we think this position is for you who is cu... Visa mer
Camfil is a very successful company. We invest in our employees, and we constantly evaluate and develop the leadership, our work environment, processes, and methods to ensure a healthy and efficient workplace. We are also investing heavily in IT, aiming to be the best digital destination in our industry.

We are looking for our IT architect who will be part of our global IT Team! This is a new role for Camfil and we think this position is for you who is curious and likes when everything is not in place. Here you get great opportunities to participate and develop the role yourself. Hope you are interested!

About Camfil

The Camfil Group is a leading manufacturer of premium clean air solutions, providing commercial and industrial systems for air filtration and air pollution control that improve worker and equipment productivity globally.

Our headquarters are centrally located in Stockholm, Sweden. To better communicate with our technicians and service owners, as an IT architect, you can choose to work primarily from our manufacturing site in Trosa or, as an alternative, operate from Stockholm with weekly trips to Trosa for in-person engagements. Camfil offers our employees the possibility to remote work (2 days/week).

The role:

As our IT architect you will evaluate the business needs and define how those needs can be supported leveraging available technology in compliance with the global IT strategy. You work closely with business representatives within the targeted area and stays continuously updated on business's key functions needs as well as the development of the focus area architecture and the IT landscape. In the global context, you will be part of the global IT team reporting to the global IT manager. The team jointly ensures efficient delivery of services for the entire Camfil group.

Responsibilities

* Collaborate and coordinate with business representatives to understand and contribute to the definition of the needs.
* Govern the IT landscape and propose technical solutions to support business needs.
* Propose the plan for implementation of technical solutions in collaboration with application specialists, system owners, change manager and resource owners.
* Plan the development and maintenance for the IT landscape based on the IT strategy.
* Define, document, publish and communicate IT architecture principles and design rules.
* Oversee that implementations, development and maintenance work comply with the IT landscape strategy, IT architecture principles and design rules.
* Stay updated on technical innovations/development.
* Contribute to the global IT strategy and global IT-plan.
* Contribute to the global IT delivery together with the global IT team.
* Represent the IT architecture function on change advisory board.

The primary responsibilities encompass defining and advocating for the advancement of the IT landscape architecture in close collaboration with the IT team and the Chief Information Officer (CIO) of the organization. This involves establishing the IT architecture framework, articulating IT architecture principles, and formulating technical design rules.

Furthermore, the role involves presenting and recommending technical solutions to business owners and project managers, fostering a cohesive integration between technology and business objectives. In addition, there is a focus on defining the processes, methods, and operational approaches for the function, ensuring a streamlined and efficient workflow in the IT domain.

Your skills

As the IT architect you will be part of the global team and be a key player in driving business value with our IT delivery. Together with the others in the team you will contribute to and drive the growth of the company. We expect you to contribute to a good work environment and support your colleagues.

Furthermore you need:

* Bachelor or Master's degree in computer science or computer engineering or equivalent current experience.
* Documented knowledge about Microsoft products and technical architecture.
* General knowledge about information security and data privacy.
* Very good knowledge about cloud computing and cloud services.
* Experience from IT operations and governance of IT resources.
* Experience from IT architecture work in a hybrid cloud landscape.
* Experience from working within the ITIL framework.
* Excellent language skills in English.

Welcome to contact us

In this recruitment, we collaborate with Experis. For questions about the position, you are welcome to contact recruitment consultant Pia Boström, 0703-146866. Please note that candidate selection will be ongoing throughout the application period, and that you therefore should apply as soon as possible.

We look forward to receiving your application! Visa mindre

Produktsupport till Camfil Svenska AB, Trosa

. Camfil är ett svenskt familjeägt företag. Det är en global koncern med över 30 produktionssiter, flera R&D center och försäljningskontor runt om i världen. Som ledande tillverkare av de bästa renluftslösningarna erbjuder Camfil kommersiella och industriella system för luftfiltrering och stoftavskiljning. Arbetsbeskrivning Som produktsupport ansvarar du för den tekniska och digitala produktinformationen och är länken mellan produktion och marknad. ... Visa mer
.

Camfil är ett svenskt familjeägt företag. Det är en global koncern med över 30 produktionssiter, flera R&D center och försäljningskontor runt om i världen.

Som ledande tillverkare av de bästa renluftslösningarna erbjuder Camfil kommersiella och industriella system för luftfiltrering och stoftavskiljning.

Arbetsbeskrivning

Som produktsupport ansvarar du för den tekniska och digitala produktinformationen och är länken mellan produktion och marknad.

Med en ny plattform för e-handel, en hemsida under ständig utveckling och ett PIM-system som behöver kontinuerlig uppdatering söker vi en person som arbetar obehindrat i olika datasystem och gillar att jobba med utveckling av den digitala affären.

Detta är en tjänst för dig med genuint produktintresse men även ett allmänt intresse för teknik. De administrativa arbetsuppgifterna blandas med supportfrågor så för att lyckas i rollen behöver man vara både strukturerad och serviceinriktad. Placeringsort Trosa, tjänsten kommer att rapportera till Product Manager Northern Europe.

Arbetsuppgifter

I det dagliga arbetet ingår kontakt med säljorganisationen och produktion gällande tekniska frågor om produkter och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat;

* Supporta säljorganisationen och produktionen

* Strukturera och organisera information för att underlätta FAQ inom produktsupport
* Direktsvar på tekniska frågor om produkter
* Samordning testrapporter (externa, interna & benchmarktester)
* Teknikinfo - samordna internt vid ändring av produkt

* Produktinformation och dokumentation

* Administrera PIM-system (Product Information Management system)
* Produktblad på icke standardprodukter
* Annan produktinformation som exempelvis
* Tekniska datablad
* Drift & skötselinstruktioner
* Hanteringsanvisningar
* Samordna vid lansering av nya produkter



Vem är du?

Till denna centrala roll söker vi en person som är strukturerad, noggrann och mån om att hålla en hög servicenivå. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial vidareutbildning inom teknik eller annan som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av PIM (InRiver) och/eller ERP (D365) system ser vi som meriterande. Eftersom tjänsten innebär många olika samarbeten, både internt och externt, är du en naturlig relationsskapare som är ansvarstagande och kommunikativ med god blick för kundens perspektiv.

Camfil är ett globalt bolag och koncernspråket är engelska så det är en förutsättning att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk produktsupport till Camfil Svenska AB, Trosa

Som ledande tillverkare av de bästa renluftslösningarna erbjuder Camfil kommersiella och industriella system för luftfiltrering och stoftavskiljning. Svenskägda Camfil är världens ledande leverantör av renluftslösningar. Camfil är ett svenskt familjeägt företag. Det är en global koncern med över 30 produktionssiter, flera R&D center och försäljningskontor runt om i världen. Arbetsbeskrivning Som produktsupport ansvarar du för den tekniska och digital... Visa mer
Som ledande tillverkare av de bästa renluftslösningarna erbjuder Camfil kommersiella och industriella system för luftfiltrering och stoftavskiljning.

Svenskägda Camfil är världens ledande leverantör av renluftslösningar.

Camfil är ett svenskt familjeägt företag. Det är en global koncern med över 30 produktionssiter, flera R&D center och försäljningskontor runt om i världen.

Arbetsbeskrivning

Som produktsupport ansvarar du för den tekniska och digitala produktinformationen och är länken mellan produktion och marknad.

Att ha uppdaterad och utförlig produktinformation underlättar det vardagliga arbetet för många på Camfil. Dessutom utvecklas just nu många av de digitala plattformarna och därför finns det ett behov av att stärka upp arbetet kring produkter och produktinformation.

Med en ny plattform för e-handel, en hemsida under ständig utveckling och ett PIM-system som behöver kontinuerlig uppdatering söker vi en person som arbetar obehindrat i olika datasystem och gillar att jobba med utveckling av den digitala affären.

Detta är en tjänst för dig med genuint produktintresse men även ett allmänt intresse för teknik. De administrativa arbetsuppgifterna blandas med supportfrågor så för att lyckas i rollen behöver man vara både strukturerad och serviceinriktad. Placeringsort Trosa, tjänsten kommer att rapportera till Product Manager NOEU.

Arbetsuppgifter

I det dagliga arbetet ingår kontakt med säljorganisationen och produktion gällande tekniska frågor om produkter och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat;

* Supporta säljorganisationen och produktionen

* Strukturera och organisera information för att underlätta FAQ inom produktsupport
* Direktsvar på tekniska frågor om produkter
* Samordning testrapporter (externa, interna & benchmarktester)
* Teknikinfo - samordna internt vid ändring av produkt

* Produktinformation och dokumentation

* Administrera PIM-system (Product Information Management system)
* Produktblad på icke standardprodukter
* Annan produktinformation som exempelvis
* Tekniska datablad
* Drift & skötselinstruktioner
* Hanteringsanvisningar
* Samordna vid lansering av nya produkter

Vem är du?

Till denna centrala roll söker vi en person som är strukturerad, noggrann och mån om att hålla en hög servicenivå. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial vidareutbildning inom teknik eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av PIM (InRiver) och/eller ERP (D365) system ser vi som meriterande. Eftersom tjänsten innebär många olika samarbeten, både internt och externt, är du en naturlig relationsskapare som är driven, ansvarstagande och kommunikativ med god blick för kundens perspektiv.

Camfil är ett globalt bolag och koncernspråket är engelska så det är en förutsättning att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre